Ułatwienia dostępu

Projektowanie równych podwórek szkolnych: podejście uwzględniające kwestie płci – WYKŁAD

WYKŁAD skierowany jest do osób odpowiedzialnych za kształtowanie przestrzeni edukacyjnej i opiekuńczej dla dzieci. Podczas spotkania przedstawimy założenia nowoczesnego, inkluzywnego podejścia do projektowania przestrzeni edukacyjnych z perspektywy dziecka oraz płci. Zakres tematyczny wykładu:

  • Jak przestrzeń wpływa na zachowanie, emocje i rozwój dzieci? 
  • Różnice w korzystaniu z przestrzeni przez dziewczynki i chłopców 
  • Czym jest perspektywa płci w projektowaniu przestrzeni szkolnej? 
  • Przykłady dobrych praktyk z Polski i Europy  
  • Jak można prowadzić działania partycypacyjne z dziećmi w wieku szkolnym?

Wykład będzie zawierał także omówienie wyników naszych badań przeprowadzonych w szkołach w Polsce oraz zagranicą, a także przedstawienie możliwych sposobów implementacji wniosków do codziennej praktyki szkolnej.

Kontynuacją wykładu będzie warsztat o godz. 9:30, liczba miejsc na warsztat ograniczona, prosimy o zapisywanie się.

Grupa docelowa: architekci/ architektki, architekci/architektki krajobrazu, urbaniści/urbanistki, pracownicy sektora edukacyjnego, urzędnicy, wszyscy zainteresowani.

Organizator:

Urban Lab Szczecin

Data:

14/11/2025

Godzina:

08:30

Miejsce:

ul. Cyfrowa 2 (pomieszczenie 3 na parterze)

Prowadzący:

Czas trwania:

ok. 45 minut

Cena:

wydarzenie jest bezpłatne

Zapisy:

brak konieczności zapisów, zapraszamy wszystkich zainteresowanych