Czy wiesz ze tylko 8-10% nastoletnich dziewcząt jest aktywnych fizycznie?
Ale to nie dlatego, że nie chcą się ruszać, ale dlatego, że przestrzeń szkolna często nie jest dla nich.
Równość zaczyna się… na przerwie.
Zapraszamy na warsztaty projektowania równościowego terenów przyszkolnych, podczas których wspólnie zastanowimy się, jak tworzyć miejsca sprzyjające współpracy, zabawie i integracji, bez względu na płeć, sprawność czy pochodzenie.
W duchu projektu Make Her Move przyjrzymy się temu, jak wygląda codzienność dziewczynek i chłopców w szkolnych przestrzeniach i jak możemy to zmienić.
Podczas warsztatów:
- zaprojektujemy przyjazne i równościowe place szkolne,
- poznamy narzędzia do diagnozy przestrzeni,
- porozmawiamy o tym, jak architektura może wspierać równość i inkluzywność.
Cele:
- Poznanie sposobu korzystania z przestrzeni przez dzieci
- Wyposażenie profesjonalistów w narzędzia do projektowania inkluzywnych i równych przestrzeni zewnętrznych.
- Zapoznanie się z badaniami uwzględniającymi kwestie płci i metodami projektowania partycypacyjnego. -
- Przełożenie rzeczywistych danych (w tym opinii nastolatków) na praktyczne rozwiązania.
AKTYWNOŚCI:
- Symulacja analizy terenu: Uczestnicy analizują przykładowy plan podwórka szkolnego, korzystając z zestawu naszych autorskich narzędzi badawczych (arkusze obserwacyjne, mapy cieplne, ruchy ciała).
- Stworzenie profilu: Stworzenie profili użytkowniczek i użytkowników przestrzeni wraz z identyfikacja ich potrzeb, wynikających z anonimowych ankiet.
- Design Sprint: Małe zespoły proponują inkluzywne koncepcje przeprojektowania wraz ze szkicami, planami zagospodarowania przestrzennego i elementami projektu.
- Dyskusja Grupowa: Krytyka i dyskusja grupowa, koncentrująca się na praktycznych kolejnych krokach.
Liczba miejsc ograniczone, prosimy o zapisy!
Warsztat jest kontynuacją wykładu, który odbędzie się tego samego dnia o godz. 8:30
Grupa docelowa: architekci/ architektki, architekci/architektki krajobrazu, urbaniści/urbanistki, pracownicy sektora edukacyjnego, wszyscy zainteresowani