Ułatwienia dostępu

Projektowanie równych podwórek szkolnych: podejście uwzględniające kwestie płci – WYKŁAD

WYKŁAD skierowany jest do osób odpowiedzialnych za kształtowanie przestrzeni edukacyjnej i opiekuńczej dla dzieci. Podczas spotkania przedstawimy założenia nowoczesnego, inkluzywnego podejścia do projektowania przestrzeni edukacyjnych z perspektywy dziecka oraz płci. Zakres tematyczny wykładu:

  • Jak przestrzeń wpływa na zachowanie, emocje i rozwój dzieci?
  • Różnice w korzystaniu z przestrzeni przez dziewczynki i chłopców
  • Czym jest perspektywa płci w projektowaniu przestrzeni szkolnej?
  • Przykłady dobrych praktyk z Polski i Europy
  • Jak można prowadzić działania partycypacyjne z dziećmi w wieku szkolnym?

Wykład będzie zawierał także omówienie wyników naszych badań przeprowadzonych w szkołach w Polsce oraz zagranicą, a także przedstawienie możliwych sposobów implementacji wniosków do codziennej praktyki szkolnej.

Załączniki